Comarch ERP Optima to program zaprojektowany specjalnie dla małych i średnich firm, ceniących sobie prostotę i wygodę w pracy biurowej. Modułowa budowa umożliwia dobór tylko tych funkcjonalności (zawartych w modułach), które firma potrzebuje. Wszystkie moduły pracują na tej samej bazie danych, dzięki czemu jest swobodny przepływ dokumentów np. pomiędzy działem sprzedaży, a księgowością. Program wyróżnia m.in.:
– możliwość automatycznej konwersji dokumentów (np. dokument PZ na fakturę zakupu),
– błyskawiczne rozliczanie dokumentów handlowych (w oparciu o wyciągi bankowe lub KP/KW),
– import / eksport wyciągów bankowych,
– tworzenie praw dostępu do funkcji programu dla operatorów,
– nieograniczona liczba kontrahentów, magazynów czy też cen.
To tylko niektóre z możliwości, jakie daje użytkownikom program Comarch ERP Optima.
Dostosowanie programu do potrzeb firmy następuje poprzez dobór odpowiednich modułów i ich konfigurację:
Kasa Bank – obsługa płatności i rozliczeń z kontrahentami, prowadzenie rachunków bankowych i kas gotówkowych (moduł dostępowy).
Kasa Bank Plus – moduł rozbudowany dodatkowo o obsługę magazynu walut oraz delegacji kraj. i zagranicznych.
Faktury – ewidencja faktur sprzedaży, zakupu, pro forma, zaliczkowych, paragonów, oraz także kartotek cennikowych, KSeF.
Handel – ewidencja wszystkich dokumentów handlowych, magazynów, inwentaryzacji, kaucji, sprzedażowych i KSeF.
Handel Plus – moduł rozbudowany dodatkowo o możliwość wyboru towaru z konkretnej dostawy oraz opcje językowe.
eSklep – prowadzenie sklepu internetowego, synchronizacja z bazą programu, integracja z Allegro i porównywarkami cen, integracja z serwisami płatności internetowych, raporty i statystyki sprzedaży, wielojęzyczność.
Księga Handlowa – obsługuje księgowość kontową, deklaracje VAT, PIT, CIT, analizy finansowe.
Księga Handlowa Plus – moduł rozszerzony dodatkowo o możliwość zakładania kont walutowych, przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej.
Księga Podatkowa – prowadzenie zapisów w Księdze Przychodów i Rozchodów, rejestry VAT, sporządzanie deklaracji podatkowych, uproszczona ewidencja wynagrodzeń.
Środki Trwałe – prowadzenie kart środków trwałych i WNiP, automatyczne naliczanie amortyzacji, ewidencja wyposażenia dodatkowego.
OCR – wprowadzisz do systemu faktury i dokumenty magazynowe. Wystarczy, że zeskanujesz dokument lub zrobisz mu zdjęcie, a chmurowa usługa Comarch OCR wykona resztę pracy za Ciebie – odczyta, skataloguje i wprowadzi do systemu kluczowe dane z dokumentu.
e-Sprawozdania – umożliwia sporządzenie sprawozdania finansowego w formie elektronicznej w formacie XML, zgodnego z wymaganiami prawnymi, weryfikuje poprawność elektronicznych sprawozdań finansowych i informuje o ewentualnych błędach,
Płace i Kadry – rozbudowane kartoteki pracowników, różne rodzaje umów cywilno-prawnych i dodatków, automatyczne naliczanie wypłat, współpraca z programem Płatnik.
Płace i Kadry Plus – moduł rozbudowany dodatkowo o możliwość tworzenia rozbudowanej struktury organizacyjnej, powiązanie listy płac z wybranym wydziałem, obsługę rejestratorów czasu pracy.
Comarch PPK – przeznaczona jest do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie oraz za pośrednictwem biura rachunkowego, zgodnie z aktualnymi wymaganiami prawnymi.
Serwis – prowadzenie zleceń serwisowych, harmonogramowanie zadań, tworzenie historii napraw, fakturowanie zlecenia w całości lub jego części, kartoteka urządzeń serwisowych.
CRM – rejestracja kontaktów z klientami, harmonogramowanie zadań, obsługa faktur cyklicznych.
Obieg Dokumentów – organizacja przepływu informacji w firmie, gromadzenie dokumentów w różnym formacie, tworzenie powiązań transakcji z dokumentami i kontrahentów z dokumentami.
Analizy BI – prezentacja zgromadzonych w programie danych w formie wykresów lub tabelarycznej, raporty handlowe i księgowe.
Detal – obsługa stanowiska kasowego, interfejs przystosowany do monitorów dotykowych, współpraca z drukarkami fiskalnymi, kontrola stanów magazynowych, wydruk faktur, KP i KW.
Comarch ERP Optima doskonale integruje się z Microsoft Office (Excel, Word, Outlook). Każde zestawienie i analiza może być przesłane do dalszej obróbki w Excelu, a wszystkie wydruki mogą być wysłane pocztą przy pomocy Outlooka. W oparciu o dane zawarte w systemie można tworzyć różnorodne zestawienia w Microsoft Excel, czy też np. oferty handlowe w Microsoft Word.
Dokumenty elektroniczne
Comarch ERP Optima umożliwia elektroniczną wymianę dokumentów poprzez eksport danych do plików w formacie xml, co pozwala zaimportować taki dokument bezpośrednio do bazy danych np. w biurze rachunkowym,
poprzez przesłanie dokumentów poprzez Internetową Wymianę Dokumentów, usługę zapewniającą bezpieczne przesyłanie dokumentów pomiędzy dwoma, niezależnymi instalacjami Comarch ERP Optima
Dowiedz się więcej o usłudze Internetowej Wymiany Dokumentów (http://www.comarch.pl/erp/comarch-optima/internetowa-wymiana-dokumentow).
Urządzenia zewnętrzne
System współpracuje z urządzeniami zewnętrznymi typu:
– kasy fiskalne,
– drukarki fiskalne,
– drukarki etykiet oraz kodów kreskowych,
– rejestratory czasu pracy.
Dokumenty można drukować na dowolnej drukarce współpracującej z system MS Windows a także drukarkach igłowych.
Wymagania sprzętowe
Komputer z procesorem firmy Intel lub AMD min. 2 GHz
2 GB pamięci RAM *
Dysk: 5 GB wolnej przestrzeni
System operacyjny Windows 11; Windows 10; Windows 8.1; Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2; Windows Server 2016; Windows Server 2019, Windows Server 2022.
Zalecana minimalna rozdzielczość ekranu to 1024×768
Drukarka pracująca w systemie Microsoft Windows
Program pracuje w oparciu o bazę Microsoft SQL Server 2014, 2016, 2017, 2019 lub 2022